وكيل ملكي كيست و هزينه وكيل ملكي در تهران چقدر است؟
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 
وكيل املاك وكيلي است كه در پرونده هاي حقوقي و كيفري مرتبط با اموال غير منقول تخصص دارد. معمولا پرونده هاي املاك داراي پيچيدگي هاي زيادي هستند كه براي حل آن ها حضور وكيل متخصص املاك را مي طلبد. بهترين وكيل ملكي در تهران فردي وظيفه شناس و مسئوليت پذير است. با توجه به اهميت و حساسيت اين نوع پرونده ها، لازم است از وكيل مجرب و آگاه به قوانين و رويه قضايي كمك گرفت. يك وكيل ملكي خوب بايد در اين زمينه متخصص بوده و از جوانب و زواياي مختلف پرونده آگاهي كامل داشته باشد. يك وكيل ملكي خوب در تهران بايد دقيق باشد و به جزئيات توجه كند. او موظف است با ارائه مشاوره دقيق و بررسي همه جانبه پرونده، موكل خود را به خوبي و كارآمد راهنمايي كند.بهترين وكيل ملكي چه ويژگي هايي دارد؟بهترين وكيل ملكي در تهران فردي آگاه و صادق و داراي حسن نيت و حسن خلق است. وكيل خوب كسي است كه در برابر مشكلات و چالش هاي يك پرونده صبور باشد و بتواند مسائل را به خوبي تحليل كند و مدارك مورد نياز را جمع آوري كند.
وكيل ملكي خوب به احقاق حقوق موكل كمك مي كند و از تضييع حقوق او و آسيب به منافع او جلوگيري مي كند. يكي از ويژگي هاي مهم بهترين وكيل ملكي در تهران، دانش حقوقي و تسلط وي به مسائل ثبتي املاك است. ضمناً بايد از قوانين و مقررات مربوط، آراي وحدت رويه و رويه عرفي در دادگاه ها آگاهي كامل داشته باشد.
يكي ديگر از خصوصيات يك وكيل ملكي خوب اين است كه بتواند به خوبي و ماهرانه قبض بنويسد و مطالب مربوط به پرونده را ذكر كند و با تسلط بر پرونده بتواند به نحو عالي در مقابل قاضي از حقوق موكل خود دفاع كند.عدم مراجعه به وكيل ملكي در مواردي ممكن است موجب خسارات مالي غيرقابل جبران شود. در اين زمينه كمك گرفتن از وكيل ملكي براي موفقيت در يك پرونده اموال حقوقي يا كيفري بسيار مهم است.انواع دعاوي ملكيدعاوي ملكي، دعاوي حقوقي و كيفري مربوط به املاك است. اين ادعاها انواع مختلفي دارند. برخي از آنها مربوط به نقض عهد يا عدم ايفاي وظايف مندرج در قرارداد است، اما در مواردي ممكن است يكي از طرفين با سوء نيت نسبت به مال ديگران مرتكب عمل مجرمانه شود. همچنين در برخي معاملات املاك ممكن است موارد مربوط به قانون ثبت املاك رعايت نشود.
انواع دعاوي ملكي عبارتند از: دعاوي حقوقي، كيفري و ثبتي. در دعاوي كيفري اساسا جرم اتفاق مي افتد. جهت تسويه دعاوي ملكي مراجعه به بهترين وكيل دعاوي ملكي در تهران ضروري است.
در ادامه به تعدادي از دعاوي ملكي اشاره مي كنيم.
دعاوي حقوقي ملكيالزامات رهن و ضمانت نامه   تعديل اجاره   الزام تنظيم سند رسمي املاك مربوطهادعاي سرقفلي و حق معاملهدعاوي مربوط به الزام به اخذ برگه مجمع مجزا براي ساختمانهايي كه داراي واحدهاي مستقل و متعدد مي باشند.   گرويدن به شيعهدعاوي مربوط به الزام دريافت پايان كار براي ساختمان هايي كه فعاليت ساختماني آنها به طور كامل انجام شده و به تاييد كارشناس رسيده باشد.ابطال قرارداد براي مواردي كه در مفاد قرارداد منعقده اشكالي وجود دارد.دريافت و درخواست ادعا براي دستمزد ايده آلبحث فسخ قراردادهايي كه از نظر حقوقي معيوب هستند.تعديل كردن (افزايش يا كاهش) ميزان اجاره  بر اساس مزنه جامعه.دعاوي مربوط به درخواست و مطالبه سرقفلي و داشتن حق كسب و پيشهموضوع تخليه اماكن تجاري كه مشمول مقررات قانوني خاص بوده است.دعاوي مربوط انتقال منافع از يك شخص به شخصي ديگر.تقاضاي قيمت و تعهد به تحويل فروشندهدعوي مستلزم تنظيم سند رسميدعواي الزام به تنظيم سند رسمي زماني ايجاد مي شود كه فروشنده متعهد به حضور در دفتر اسناد رسمي و انتقال سند رسمي ملك به خريدار شود. اما به دلايل مختلف براي انتقال ملك و تنظيم سند به دفتر خانه مراجعه نكرد.
دعوي براي رفع تصرف عدوانيدر اين دعوا شخص بايد سابقه تصرف خود را با مواردي مانند قرارداد يا سند مالكيت ثابت كند. يعني مالك بايد ثابت كند كه ملك را شخص ديگري بدون رضايت و اراده او و بدون عقد تصرف كرده است.
دعوي فروش ملك مشاعتصميم گيري در مورد اموال مشترك بايد با رضايت همه شركاء باشد، اما در صورتي كه در يك مورد رضايت شركا جلب نشود، مي توان در دادگاه تقاضاي آزادي شركا كرد. 
دعوي الزام فروشنده به تحويلفروشنده موظف است پس از فروش ملك را تحويل دهد. در غير اين صورت خريدار مي تواند اقامه دعوي كند.
دعاوي حقوقي سرقفلي و كسب و كاردرخواست و مطالبه سرقفلي و داشتن حق تجارت، تخليه اماكن تجاري در موارد مقرر در قانون، دعاوي مربوط به تجويز نقل و انتقال منافع مورد اجاره و تعديل اجاره بهاي واحد تجاري همگي در زمره دعاوي سرقفلي قرار مي گيرند.
رسيدگي به دعاوي سرقفلي در صلاحيت محاكم عمومي حقوقي و خارج از صلاحيت شوراي حل اختلاف است، اما رسيدگي به دعاوي تعديل اجاره در سرقفلي صالح به شوراي حل اختلاف است. براي پيگيري اين مطالبات مي توانيد به بهترين وكيل ملكي در تهران مراجعه كنيد.




:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: